System Identyfikacji WMCS i CS3D

Strategia marki CS3D
CS3D to pierwsze przedsięwzięcie pod „parasolem” WMCS – spółki, która powołuje do życia projekty bazujące na innowacyjnych technologiach, rozwiązaniach i sposobie myślenia. CS3D oferuje usługi bazujące na trójwymiarowym skanowaniu i druku w pełnym kolorze. W Polsce tego typu technologia dopiero się upowszechnia, nieśmiało wychodząc poza stosowanie specjalistyczne. Zakrojona na szeroką skalę oferta CS3D obejmuje różnorodne propozycje dla wielu grup docelowych, łącząc odbiorców z obszarów B2B i B2C. Wszystko to sprawia, że projekt wymaga szczególnego podejścia strategicznego.
Przy współpracy z Zarządem WMCS stworzyliśmy markę CS3D od podstaw, nadając jej niepowtarzalne, jedyne w swoim rodzaju DNA (Distinctiveness – Unikatowość, Novelty – Nowatorstwo, Attributes – Cechy szczególne), dzięki któremu łatwiej wyróżni się na rynku. Prace nad określeniem tożsamości marki poprzedzały szczegółowe analizy otoczenia konkurencyjnego, trendów rozwoju branży i potrzeb grup docelowych.Założenia strategiczne, wyrażone w obietnicy „Odkryj z nami trzeci wymiar”, opisano w praktycznym Podręczniku Marki, który wraz z Systemem Identyfikacji Wizualnej pozwoli CS3D konsekwentnie budować swój potencjał i wzmacniać pozycję rynkową.

System Identyfikacji WMCS i CS3D
Jak ująć charakter firmy w formę graficzną? Jak pokazać zależność pomiędzy spółką i jej debiutującym projektem? Jak stworzyć logo o przestrzennym charakterze, które równie dobrze będzie się sprawdzało w formie płaskiej, dwuwymiarowej? Jak stworzyć elastyczny System Identyfikacji, który już na początku uwzględni możliwości rozwoju firmy w dłuższej perspektywie czasowej?
Na wszystkie te pytania udało nam się trafnie odpowiedzieć projektami graficznymi.Wspólnie z klientem wypracowaliśmy zarówno dla WMCS, jak i dla CS3D, wyrazisty język wizualny. Zasada konstrukcji logotypów jest prosta: symbol stanowi zwarta bryła regularnego wielościanu, dominujący kolor występuje w kilku odcieniach, a nowoczesna czcionka dopełnia spójności.
Logo WMCS jest utrzymane w odcieniach od niebieskiego do granatu, logo CS 3D – w ciepłej, energetycznej czerwieni.Logotypy następnych przedsięwzięć spółki WMCS będą konstruowane analogicznie, kolor zaś będzie dobierany do ich charakteru. Ale logo to tylko podstawa elementów tożsamości wizualnej. Zadbaliśmy o to, by identyfikacja funkcjonowaław praktyce, określając rządzące nią zasady w Podręczniku Systemu Identyfikacji. Znajdują się w nim także nietypowe elementy, np. takie jak Skanbox (autorskie rozwiązanie CS3D służące skanowaniu ludzkiej sylwetki).

Obecność w sieci – www i serwisy społecznościowe
Serwis internetowy  wmcs3d.pl
ma prostą i funkcjonalną strukturę, odzwierciedlającą strukturę potencjalnych odbiorców usług CS3D. Mamy więc ofertę dla architektów, geodetów, inżynierów, projektantówform przemysłowych, lekarzy (chirurgów, dentystów, etc.), ale także i dla artystów czy pracowników branży kreatywnej i rozrywkowej. Osobną kategorią jest oferta „dla każdego” – Figurki 3D. Zadbaliśmy o to, by język opisujący technologię skanowania i drukowania 3D był zrozumiały dla każdego odbiorcy. Wszystkie teksty realizują założenia strategiczne obrane przez WMCS. Całość zawartości strony www została opracowana pod kątem SEO, by zapewnić optymalne pozycjonowanie. Na potrzeby promocji oferty firmy w sieci uruchomiliśmy także profil na Behance  oraz stronę w serwisie społecznościowym Facebook.

Tagi: ,

2015-03-03